le printemps sans l'amour

c' est pas le printemps.

så vacation.
(förövrigt är kl snart elva o jag är uppe o pigg fortfarande.)

kom hem från rom måndag kväll.
åkte tisdag mitt på dan.
o mådde nästan illa på tanken utan tim  tre veckor.
skärp dej hannah för fasen!

upp till stockholm för tacos me emma.
upp tidigt o dryg flygning utan sömn.
träffade jonas på flygplasten om va långhårig o skäggig.
åhh de gillar ju jag.
jonas är emmas bror.
indisk mat o en öl sen sov jag gott.
shopping dan efter o då kändes allt hundra.
solen sken o första ölen intogs vid lunch.
ut på kvällen för mat o pianobar.
mer shopping dan efter innan bilen gick till whistler .
åka bil är ta mej tusan underskattat.

framme sent o dan efter dags för som o brädåkning.
lite nervöst som alltid innan första åket, men det gick som på räls.
hiking o glacier o snö. gu va jag är lycklig.

fet utgång på kvällen o jonas undrade om jag inte hade varit ute på år o dar.
dan efter hundra grader varmt o jag har aldrig varit så trött.
fastnade i skogen o ramlade nästan ner i en bäck.
"that was a good run dan, lets do it again".
han skulle visa sina bästa åk.

tidig kväll. måndag lite åkning innan bil igen. vi släpptes av i vancouver för en natt.
dan efter flyg till castlegar.
o vi undrade lite vart vi var påväg.
kommer han o hämtar oss?
världens håla men han kom.
däremot inte emmas bagage.
dock snowboardcaset som är det viktiga.
till rossland, utan poliser o massa gräs.
till tyler, brads o floyd den svanslösas hus.
på en kulle o helt livsfarlig stentrappa.

tyler gjorde  imponerande påskskinka o tjejerna i byn verkade inte uppskatta att två svennar gjorde intrång på deras fest. jag lärde emma tyler o andy shithead, vilket jag trodde alla kunde, gjorde upp eld o drack öl.

dan efter dags att utforska red o granite mountain varav den sista va bäst.
på lördan fick vi den bästa dan på säsongen enligt folk.  lätt en av de bästa dagarna i min snowboardhistoria.
lätt nedstämd dock av hur mkt tid som slösas på att inte va i backar.
utan typ på alack.

gjorde änu en roadtrip.
till apex där tyler skulle promota lite skidor. jobbar för elan o lever i en dröm.
ja, jag lever inte i en drömvärld.
det finns faktiskt folk som lever så.
så vi fick gratis mat, hotellnatt o liftkort en dag.
mkt redbull vodka o fnitter.

lördag sista dan o försök til utgång.
"nowhere special" trodde jag menades att vi hade nån särskild stans at gå. men icke
stället hette så.
kostade 2 dollar i inträde.
vilket vi fick tillbaka när uppträdet blev inställt.
fantastiskt komiskt.

me tanke påatt tim inte skulle komma hem förrän söndan efter mej så va jag sådär sugen på att återvända till den oundvikliga verkligheten. särskilt me tanke på att flera andra ur meribelgänget hängde runt  canada samtidigt. jaja. another time.


snälle tyler körde oss till spokane varifrån vi flög till seatlle där snälle jonas hämtade oss o bjöd på mat. igen. en rulle innan vi somnade.
hemfärd.
släpade hem, rockband o all himla packning.
puh.

snikresa. men så mkt roligare det blir. me kontakter. som vi absolut inte kände. men tyler visade sej vara ett trumf. o jag är som två personer. en som pratar o en som inte. jag är skum på det viset. kanske kan man gå i terapi? skulle må så mkt bättre med mej själv om jag kunde skippa min stela sida. som dock har blivit way bättre. men jag är constant entertainment vilket  jag kan tänka på när jag tycker jag är en tråkmåns.
glad att jag inte är 18 längre. då va det inte många rätt.

parentes.
sen va de bara att vänta.
men.
semester blev över förväntan.
o jag blir inte stressad över mkt.
men världen är för stor.
o jag vill inte bli vuxen.
det gör mej stressad.
så va är planen?


i lördas hängde vi på fotbollsgrabbarna i stor buss o drog till jkpg.
harrys o centrum.
för att joar o linus tyckte de va dålig musik.
jag hade ingen åsikt utan följde bara med.
vilket va jäkligt onödigt eftersom jag knappt har råd me ett inträde.

o i söndas klockan tolv, två timmar tidigare än väntat kom tim.
solbränd o utan mustasch o så snygg att ja blir knäsvag.


jag borde verkligen sova.
men jag vill gärna förtränga jobb o måsten.
o va gör det om hundra år?

jag är en rastlös själ.
o min dator har nog virus.
jag är frisk.
dessutom jobbar jag bara två dagar till den här veckan.


avslutningsvis vill jag bara säga;
oh baby you're so sweet, god damn it!

inatt kommer jag drömma oroligt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0