hej fran the US and A

sa ar familjen aterhittad o allt frid o frojd. forutom att mamma tycker jag ar lite brand sa jag far inte sola mer.
henrik o jag cyklade til havet inna, da brande det ordenligt pa armarna.

jag tror att saker o ting loser sej. kansk ehar jag bade jobb o lagenhet till sommaren,.

vem hade kunnat tro det?

hej svejs.

mandag?

ja for det ar val mandag idag.
mamma,pappa o hernik ar i toronto o har checkat in.
enligt aircanada.com ska deras plan ga som planerat. vilket betyder att dom ska vara har ca 13.00 idag. eller, om ni vill, 1.00 PM.
jag vagar inte riktgt lita pa att dom verkligen kommer vara har men jag bestallde shuttle igar o jag far halla koll har pa natet. men, dom kan ju inte va forsenade i evighet.

i morse vaknade jag klockan fem. inte sa mkt pga. jetlag tror jag, jag brukar inte kanna av det sa himla mycket, utan mer pga att jag typ gick o la mej klockan sju igar.
jag gick o kakade tillslut. restaurangen har skulle oppna fem, vilket den inte gjorde och jag lessnade o gick till wendys, som jag aldrig varit pa innan. typ hamburgestalle. o jag kakade en sallad. som faktiskt va hur god som helst! chicken, apple pecan. kan varit de basta snabbmaten ever narapa.

sen gick jag hem o laste ut min bok. och blev trott o somnade. o sov nastan till klockan fem idag.
da gick jag upp och borjade gora ett corepass. det gick sadar. ingen fantasi o core kanske inte ar min grej att halla pa med. vid sju gick jag ut o sprnag en runda. de va precis lagom varmt o solen gick upp och jag hamnade vid en sjo som visst liggerr precis har o jag sprang i ett villaomrade och de va ganska trevligt.
fast jag tycker dock att det ar sjukt jobbigt att springa innan frukost.
hemma satte jag mej vid poolen o stretchade innan jag duschade o holl pa att falla ihop av hunger.

frukosten ja. jag ar ratt sugen pa att fraga folk om dom tycker frukosten ar bra, vad dom brukar ata. (o om dom tycker kaffet ar gott)
fast sjalva maten ar ju ingen skrall att den ar dalig, det var jag saklart installd pa.
men det riktigt sjuka ar att dom har allt i engangsforpackningar!
och plast! plasttallrikar, -bestick och-muggar.
jag satt dar o hetsade upp mej nar jag tankte pa hur mycket skrap det blir!
varje dag aret runt slanger dom ivag hur mycket onodigt avfall som helst.
for att? jag vet inte, dom orkar inte diska?
och ar det svart att kopa flingor i storpack?
smidigt att jobba frukost har iaf, dom behover inte gora ett skit
javla idioter.

jaja. nog om detta.
nu ska jag packa mina grejer. checka ut. lagga mej vid pollen o lasa min andra bok, Pol Pots leende.
(jajamen lanar man bocker av micke blir det inga myspysbocker inte)

o klockan tolv aka till flygplatsen. hoppas jag.

hej svejs.

airplanes.

jaha da ar jag pa semester. fast en sa lange en ganska trist semester.

nu har jag extremt gott om tid sa jag kan skriva lite om forra veckan. i torsdas kvall multittaskade jag en del som viktor sa.
packade, tvattade, torkade klader samt gjorde spinningpass. mitt forsta. till dagen efter.
vi hade namligen en friskvardsdag, med personal fran en skola som kom till oss och friskvardade sig.
jag var vice projektledare och victor forste ledare.
men eftersom han lyckades frivanda sig till nastan hjarnskakning tva dagar innan kande han sig lite bakom flotet och jag fick stiga in i rollen som forste projektledare. (stort for tontiga jag)
dagen gick valdigt bra och mitt spinningpass var inte klockrent men inte daligt heller.
jag filmade magdas corepass efter som verkligen va bra!
det ar kul att se "vanliga manniskors" fysik, jag ar sa van vid lillsved och att folk ar relativt valtranade.
magda satt dar o pratade o var glad medans de andra stankade o va ganska slitna.

sa tog jag bussen tjugo over tre in till stan och gick till emma och motte upp pa hennes jobb. vi skulle sprungit en runda (hon ar min pt kund), men hon va lite sliten sa vi gick en promenad istallet. pa kungsholmen som jag knappt varit pa innan.
illa, jag har bott pa varmdo ett ar snart och har typ bara sett gotgatan.
det var himla fint iaf, o vi motte elin ohrn, en savsjobo! sa kan de va.

sen sa jag hejda och tog min tunga rygsack o akte till kungsangen dar viktor hade corona pa kylning o tacos klar. jag var sjukt hungrig (2 timmar over middagstid, ajaj).
bestallde taxi (aka kommunalt fr kungsangen till arlanda ar inte smidigt!) som hamtade mej kl 04.00.
sa paborjade jag min flygning over atlanten som jag haft ganska mycket angest for. jag visste inte varfor men formodligen for att att det tar lang tid, jag flyger ensam plus tva byten sa mkt kan krangla och bli forseningar o sa.

och joda, jag hade all alnledning till angest.
alla mina flyg va sena. mitt sista byte till orlando han jag inte med, men blev ombokad till en en och en halv timme senare. vilket inte gjorde nat, da skulle jag vara framme samtidigt som resten av familjen. (dom flyger fran kopenhamn och jag fran stockholm, jag bokade senare an dom).
bra bra. tills jag satter pa mobilen och far sms fran pappa om att dom ar kvar i kphmn och ar ett dygn (!) forsenade. jag far ta in pa hotell.
less som fan.
det ar (sag jag pa nyheterna idag) varldens storm sa innan vi lyfter fran newark sitter vi i planet fyra timmar... kl 07.00 svensk tid gar jag o lagger mej.

ett santdar laskigt hotell ocksa med dorr ratt ut mot parkeringen. dar folk blir mordade pa tv.
jag lever iaf och idag jag gatt till en mall for att fordriva tiden. jag fragade tanten i receptionen hur man skulle ga men hon sa att det inte gar att ga har.
na det var det jag trodde tankte jag. men jag gick anda.

tills vagen liksom blev en motorvag. fast med en fil som sag ut som en gangfil.
mina tankar om USA ar val inte sa himla bra, sa jag va tvungen att ga in pa en mack.
I have a strange question. sa jag.
And I have a strange answer. sa killen i kassan.
sa jag fragade om jag kan ga pa vagen typ..(utan att bli arresterad. men vet fasen aldrig)
han sa jag de gar bra sa jag gick.

en snubbe pa motorcykel frgade om jag ville ha skjuts men nja. no im fine.

sen tog jag bussen tillbaka. och tittade inte sa noga pa mina mynt utan samlade ihop tva dollar, o stoppade i hans myntmaskin. ett fastnade o han fick skruva upp maskien sa han fick bort myntet och irriterad kastade det i papperskorgen. det var antagligen 50 cent euro.
ojda.

sen la jag mej vid poolen. ( jag va tvungen att ta mej till en affar for att kunna kopa solkram. annars kan jag knappt vistas ute. jag ar aven sa himla vuxen/tontig/klok nu sa jag gick me tshirt for att inte branna mej).
smorjde in mej dodsmkt o tankte att nu ska jag snart aka till flygplatsen o mota upp resten. till jag kollar mobilen och ser att dom ar sena ett dygn till.

helt sjukt. sa jag betalar for annu en natt och hatar flyplan.

nu ar jag dodshungrig. det ligger avigt som tusan har sa jag vantar tills dom oppnar resturangen pa hotellet. om en och en halv timme.
frukosten va rolig. enligt skyltar "hot, fresh, healthy"
jag at frukost i 45 minuter for att bli lite matt.
herregud.

efter middag tankte jag ge mej ut o springa en svang. jag tror ju att jag kommer bli mordad typ (varfor skulle jag?) men jag tanker att om jag springer pa vagen dar det gar bilar hela tiden sa gar det nog bra. ingen lar val sla ihjal mej med plublik.

som tur fick jag lana tre bocker av micke innan jag akte sa jag har att gora. hotellet har pool och jag laser "mitt iran" av shirin ebadi och tanker att jag kunde varit kvinna i iran istllet.
det hade varit varre en tva dygn utan familj i orlande.

av största vikt!

kom o kolla vad jag hållt på me det senaste året egentligen!

bästa grejen !!!

hej på ett tag. nu åker jag till solen.

panshis.

haft bp med pensionärerna.
dom va grymma. vissa av dom gjorde armhävningar på tå. och planka på tå. en förbaskat jobbig planka dessutom.
sån ska jag va när jag blir gammal.

vår.

vintern är slut o våren är här. jag är på hemma på landet och fotar små blommor som har kommit fram.

nu är det lördagskväll me mor. jag har lagat mat vilket är skoj då jag i princip aldrig gör det annars. (helpension på skolan.)
söker jobb o funderar över vad det ska bli av mej efter lillsved.
läser träningsbloggar o tänker som vanligt att jag vill träna hårdare och mer.
kliar i benen efter vila sedan i onsdas, och då var det vattengympautbildning (mån-ons) som gällde. vilket visserligen gjorde mej trött men inte trött på... vanligt sätt.
torsdag eftermiddag o kväll spenderade jag på tcentralen för jag skulle åka hem men mitt tåg var inställt.
imon ska jag på bp i säsvjö, med gamla gänget. härligt och jag lär ha fett ont efter efterosm jag väldigt sällan kör pump nu för tiden. bra då att jag på tisdag råkat ta på mej att köra två pass (!) ett me pensionärer och ett me föräldrar.

sönderslitna muskelceller javisst!

lalala

sover i en otroligt knölig soffa som jag sovit många eftermiddagstimmar i. lite snurrig efter rödvin igår kväll, det blåser ute men solen skiner.
henrik o emelie, som jobbar lite hårdare än jag i veckorna o har lite mer sömn att ta igen, vaknar inte lika tidigt så jag lånar emelies jacka o går till parallellgatan o hämtar bilen som jag ställde där igår.
köper frallor på melins påväg tillbaks till borgen.

käkar frukost o skrattar åt kanske världens roligaste bror. som förövrigt blev väldiogt glad över min pärlplattepresent. snart ska morfar 95 åka o hälsa på sin brutta Hjördis och jag ska agera chaufför. mamma föreslog att vi skulle ge oss ut o springa senare vilket är bra, för min löpsäsong so far är riktigt dålig.

livet är rätt fint ändå.

fler bilder från fjällen. de va så fint så de tåls att tittas på.

yes baby åren går.

så har det blivit sommartid och april och snön är nästan borta på vämdö och havet är kallt men isen har smält.
igår låg det några isbitar o guppade men idag var dom borta.
jag fyller snart 26 och jag liksom tror att jag tror att förra vintern knappt har slutat än.
men det har den och jag kan inte riktigt fatta att året snart är slut och att lillsvedstiden snart är över. mitt himla himla bra lillsvedsår.
o tänk att jag fick en helt fantastisk fjällenvecka. jag hade liksom glömt bort exakt hur mycket jag gillar att åka utför. och efter att ha åkt me ucpa två gånger och nu haft ännu en vecka haft samma koncept, med skidlärare o grupper så tycker jag att ja. det är det alldeles ultimata. bästa gruppen o bästa henka.
o solen sken o jag har röd fläck i panna där jag glömde smörja mej men vad gör det?
nästa lördag åker jag till florida o jämnar ut brännan.
katja.
smiding
maq-upprvämning. såklart när HC håller i det.
när IP kör är det lek som gäller.
piff o puff. (hälsohajpen släpper lite på semester)
1338- one step ahead!
erik o kajsa.
o jag försöker boka biljett hem så jag pallar inte mer hej svejs.