kryddparty.

lugn helg. hyfsat. som snart är slut som vanligt.

-ett ögonblick- ska hämta sladdlösa tangentbordet för att göra texten mer läsvänlig me kommatecken.

så. kolla: ,,,,. massa kommatecken.


nu, idag är det återigen söndag. den enda dagen som hinns med känns det som ibland.
även om lördagen den här veckan va sjukt oaktiv. och alltså ganska långsam o lång.
jag jobbade visserligen fyra timmar, men efter det- nja. soffan dög bra. ibland blir det liksom bara så.

i fredas var jag faktiskt i lammhult en sväng. hos sandra o co som skulle till jönköping för utgång.
som sagt så jobbade jag igår,så, nä. jag stannade hemma.
gick till kulturhuset o drack några öl men mer än så var det inte.

vi ägnade oss igår åt vitlök- o kryddfrosseri.
asgott.
ärligt talat...de blev så bra, så jag måste dokumentera: 

tandoorimarinerad haloumi, rödlök o paprika.
samt
oliv- o kikärtshummus
samt
fetaobasilikadipp
samt l
ammfärsbiffar me feta o massa massa spice
samt
åh! rött ris! sa tim överlycklig på konsum. så rätt ris blev det.

en meny som heter duga va?
det bästa?
det räcker tills ikväll med.

förövrigt kommer nog vår (min) inflyttningfest äga rum nångång till våren.
vi ska till alperna. vilket kostar lite. ( och vilket såklart är alldeles alldeles fantastiskt underbart o värt det)
o köpa möbler är inte gratis.
sakta men säkert är inte fel, hoppas jag?

nähä. profitera höstsolen nästa. ut för feting promenad.
mm. en hund hade dock inte varit fel.

det är i hjärtat det sitter.
som att det nästan värker.

det är värt. tjatja.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0