skön dag.

igår va det fotbolsmatch.
tim fick en smäll o låg o kved hela natten.
han ringde i morse o sa att han skulle till eksjö o röntga.
jaha.
en minut senare kom jag på att han kanske ville att ag skulle följa med. o köra o så.
svårt o köra bil me ond axel.

det gick bra så efter två timars jobb slapp jag betongdjungeln.
istället satt jag på akuten i eksjö några timmar.
sen åt vi på keskins.
letade reda på solvik o kollade på stugor. sen kom vi hem o de va inte så lönt o åka tilbaka till jobbet. klockan va ett.

degade länge tills jag fick tummen ur o städade o så.
tims korsband i axeln är lite utslitet så nu har han fina anledningar att inte dammsuga.
men han hämtade tvätten.
det va alltså ingen värre skada än det.
men det kan göra nog ont. när cloetta sprang under trädet o min axel kom i vöägen så va det inte så skönt.
o då va inget av.

iaf. sen fick jag tummen ur lite till o sprang en runda.
mejensjö. men bara lilla.
vet inte om de har med min inställning till de rundan att göra. men det är alltid astungt att springa den.
min 17 km runda kändes sjukt långt borta idag.
jag fick även en chock över värmen.
galet!

sen gick jag en sväng. till fotbollsplan där tim kollade på blaget. jag tog kort på träd o blommor.

Träden?

frågade tim helt oförstående.
o då har vi ändå pratat om hur fina träden är idag.
vi lever inte alltid i samam värld.
han är så jordnära att det börjar nog växa gräs snart.
men det behöver väl jag antar jag.
som lever i drömmarnas värld.

iaf.








jag är som sagt en estetisk alfabet. men ta kort är roligt ändå.

jag köpte en ananas idag.
tim gillar inte ananas. han ogillar mkt konstigt.
typ pannkakor choklad o ananas.
o kakor me alldeles för mkt socker smör o choklad i.
men samma sak där. kanske bra att det väger upp mitt stora begär lite.

gick bakom en invandrarkille innan påväg till fotbollen.
han spelade p.i.m.p på sin mobil o sjöng o gick sådär hoppigt.
sen trixade han lite me en tennisboll.
(för att imponera på mej hoppas jag)

jag blev glad o kände för o ta av mej skorna o dansa på gräsmattan.

men jag va svensk o behöll skorna på.

skorna.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0