fyllefinurligheter.

har varit i vetlanda o kört pass. jag va lite nervös. men det gick bra o va riktigt skoj! mest hockeygrabbar o det är trevligt.
men de va träning i tropisk hetta.
hade planerat att handla på vägen hem men icke.
jag är inte den som är den men sjöblöt av svett är inte ens jag sugen på konsumbesök.
svettfläckar i sätet är ingen hit heller. ljusgråa säten. nono.

så. höra klockan ringde igår va en nästan större plåga än vanligt.
trots en veckas arbete kvar så är det varmt o långsamt.

men kvällarna är härliga o festival är tjyven bra för relationer.

timpan i love you!

imon ska jag träffa min kära mor o på torsdag ska jag o mirsije köra dubbelpass.
efter det kommer fredag med semesterfest o grill me nyss nämnda samt trolovade.

jag har en liten dröm om att tillhöra ett gäng.
töntigt va?
men jag har liksom aldrig gjort det.
det är därför jag ska börja skolan.
så slutardet med inte en enda vän o den ultimata besvikelsen.
eller?
lika bra att inte ha förhoppningar.

igår ringde ngn på dörren.
dum som jag va öppnade jag.
hej jag heter det o det... får jag låna några minuter?
-javisst. säga nej redan där känns lite väl. i dörren kan jag väl lyssna en stund.
men icke.
-kan jag låna en stol?

han kom in. o jag fick bita mej i läppen för att inte börja skratta.
-va fint ni har det.
o vi hade fortfarande inte städat o det låg tält o kläder överallt.
så snacka om fjäsk.

-nä det ser ut som fan vi kom hem från festival igår.

han ville sälja böcker.
typ aktuellt som föräldrar har. fast lite hippare. "som ungdomar gillar".
nja... inte så sugen.

-men jag har en annan grej., du ser ut att träna endel?

fjäsk tänkte jag först. sen funderade jag en stund över om han menade o att jag faktiskt ser ut att träna mkt. eller om de i försäljingssyfte.
men det bet inte. för jag tackade nej till hans medicinsjukdomsbok.
"med alla sjukdomar i".
ja då blir vi väl hypokondriker båda två sen så nä.

han undrade väl varför jag inte ville ha.
o jag höll på att säga att tim skulle nog slå ihjäl mej om han kom hem o jag hade gått på nån himla skit.
men jag sa inte det. hade låtiti illa kanske.

plus att telefonen ringde. försäljare så jag svarade inte.
-va de inget viktigt?
- nä det var en som som dej.

sa jag inte men igen va det nära.

sen gick han o tim kom hem o jag sa att han måste va hemma på eftermiddagarna för det kommer konstigt folk!

o idag ringde det. vanligt mobilnummer o jag va dum o svarade. han ville säöja försäkring till "lilla familjen".
lilla familjken fy fan.

nä jag är inte intresserad.
- Nähä, men är det du som har hand om försälringarna? (fördomar)
- Nä. (fördomen stämde) men han vill inte heller ha.
- Hur vet du det?
-han tycker inte om sånna som dej. sa jag inte igen.
 -jag eh.. tror inte det. hade inget bra svar.

sen skulle han ringa tilbaka när tim kom hem. lycka till tänkte jag.

så summa summarum. gillar inte försäljare nåt vidare!
särskilt inte när dom kommer in o ska va bundis i köket. shit.

så det är vad ajg har ägnat de senaste två dagarnma åt. värja mej.

en anna fyllefinurlighet som tim bjöd på under helgen va. helt taget ur det blå til en tjej han aldrig sett eller ens pratade med.

- Alla tjejer har celluliter. det har min tjej med, bara inte lika mkt.

detta efter att jag tagit upp till diskussion att faktiskt i princip alla tjejer har det. more or less.
jag trodde inet det. efter som på tv o i tidningar har dom inte det.
o allt man ser på bild är ju sant. eller hur?

men efter intensiv spaning i fyra dagar kom jag allts fram til denna härliga o glda nyhet. o timpna hakar gärna upp sej på saker.

jag hörde inte det själv, men fick det berättat.

(hon hade även långbyxor)

matte va rolig med.
sista dagen gick vi till bilen me alla grejer inna vi gick in på festivalområdet.
han stod vid dörren o fiplade me nåt.

Åsa: Får jag stänga dörren eller?!
Matte: Ja men får jag hoppa in först!?

vi skulle inte n i bilen. vi skulle gå därifrån.
svårt o få rätta känslan här men de va skoj då.

jaja. nu ska jag inte göra nåt en stund.

tja

Kommentarer
Postat av: Åsa

Hahahah fy fan vad roligt vi hade nu när man läser om det får man sig ett skratt så tårarna kommer!

Vilka gubbar vi har du och jag. Rätt roliga är de=)

Puss

2009-07-01 @ 13:10:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0