hett.

hett är livet på en pinne.

hett är livet i dalarna på en äng utan vidare skugga.
jag har inga bilder men åsas på facebook fixar biffen.
min kamera pajade jag... när vi åt nutella hos angelica. (o ja. definitivt dags snart för det igen)

iaf.

två dagars jobb förra veckan vilket är aldeles lagom. 
svinvarm löpning me viktor o sen packning tisdag kväll.
en öl o nypotatis o lax. (skulle lätt kunna leva på dylik mat.)

lägdags o klockan ringde o solen sken.
åsa matte o jacob hämtade oss 09.00. samling på torget o jädrans va många vi va!
så mot borlänge.
jacob stod för underhållningen o historierna blev längre ju mindre innehållet i vodkaflaskan blev.
tror fasen ingen kan dricka sprit som den killen. 

stopp på rusta o en macka på shell.
sen kom vi fram o vi gick o gick.
o tältbyggandet höll på o kosta oss vårt förhållande.
tills oskar fixade o vips så va de klart.

så då kunde vi börja med det vi va där för:
supa.

helt enkelt.
gött va de o efter det är väl allting lite dimmigt.

jag hade velat se laleh, hon spelade onsdagkväll. men efter lång bil- o fotfärd orkade jag inte riktigt ta tag i saken.
så vi höll oss vid tältet.
torsdag o det enda vi gjorde va väl. söp. helt enkelt.
blandad me lite flötigt käk.

sweet. vi va rätt bra i gasen där ett tag o på kvällen såg vi volbeat, johnossi... o vad mer?
lykke li iaf. som tusan är min idol. o jag säger det igen men skulle jag bli kär i en flicka så skulle de va hon.
grym.

matte o åsa drog nånstans o jag o timpa gick  till ett öltält (igen) o kollade in mötley crue. som jag inte va impad av direkt.
sen gick vi hela långa vägen til campingen igen. ja de va en bit.
där satt folk o söp... fortfarande. timpan hade inte riktigt fått nog såp han satte sej me dom.
jag är inte riktigt lika häftig (puckad) som han så jag sov.

nån timme tills nyss nämnda väckte mej. o de va ett jädrans liv utanför de tunnatygväggarna.
jag gav upp efter en stund o gick upp jag med. halv sex.

sen höll tim igng till den kvälen kanske cirka kl elva. o då låg han i tältet o trodde ahn skulle dö.
efter typ 48 timmars konstant supande o igen sömn.
skyll dej själv tyckte jag lite.

på lördan av alla rätt avslagna. de av så in i bängen varmt. o jag hade inga cider kvar. jag drack en stund. sen somnade jag. sen blev de inte mer. så den lördagen blev mina första i princip nyktra festivaldag ever. jag börjar tappa stinget.
den kvällen såg vi inte helelr så mkt. lite lasse.. o lite nt band som matte ville se.

men vi va rätt slitna allihop o vi skulle hemåt senare så vi orkade inte redigt.

vid tio tiden gick vi till bilen. o halv fyra va vi hemma igen.
de va inte helt ila att lägga sej i sängen då.
lagom skitg.
vi byter lakan imon. orkar inte duscha...

summa summarum. mkt rolig kväll fast långa avstånd o extrem värme gjorde den lite avslagen o den komer inte gå till historiern som den bästa festivalen. men festival är festival and i love it!

igår va vi ute i sandsjöfors hos tims morföräldrar o käkade o badade.
emelie o fredrik va där me o dom ser man inte så ofta.
gött va det. tim stannade kvar lite längre o fiskade upp några abborrar som vi grillade.
nu är det verkligen sommar o efter den här veckan är semestern här.
o det känns riktigt otroligt. vi har inget planerat o det gör liksom inget.

jag ska gilla läget o leva i nuet o hoppas på det bästa till hösten kommer.

ikväll måste vi verkligen städa.
det ser ut som enfestival här inne.

o jag vill tillägga att ajg vet att ordet supa är fult o sådär.
men jag kände att det är det enda ord som på riktigt passar in.



en av många: "Du ser ut som Promoe."
Tim: "Jaha. Du ser ut som en idiot."


Kommentarer
Postat av: Anonym

Fan vad jag älskar läsa det du skriver vännen!! Sjukt många roliga saker att säga har vi iaf hört på denna resa=) puss

2009-06-29 @ 21:24:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0