sommarstart.

så smått är det faktiskt sommar. även om tempen för tillfället mer är höst eller tidig vår.
men  så är det i sverige. det vet vi ju.
om två veckor är det festival så mdår får de tjyven bli andra bullar.
annars blir tältet ingen angenäm upplevelse.

så. en helg till har gått.
inga bilder dock.
däremot har jag några från förra helgen.
när jag flydde fältet då tim kom hem redlöst full från paintbollen o somnade halv åtta lördag kväll.
jag gick till angelica o drack öl o vin istället.
me åsa viktor o toffe. o ida fast hon va nykter o körde.
oss til eksjö.
vilket knappast va värt pengarna.
(även om det för mej va gratis då jag glömde plånboken hos angelica o ida vägrade ta några pengar av mej sen)
vi  åkte dit o hem igen i princip. men vi hade roligt innan. särskilt när vi hittade nutellan:





galen blick på mig.nutellans fel.





ja. så roligt hade vi ungefär. lek me choklad o alkohol. mer än så behövs inte för en trevlig förfest tydligen.

så. sen har en vecka gått. utan större avbrott från vardagen.
eller JO.
lunkanemma som har varit thailand ett himla tag är på hemmaplan.
i tisdags var hon med mej på ikea.
jkag skulle köpa badrumsskåp så vi stånkade iväg me tims högst osmidiga jobbbuss.
men det gick bra o nu är badrummet en miljon gånger bättre än innan. tänk va det kan göra!
det va iaf trevligt att träffa emma även om det inte blir långvarigt.
den 25 juli lyfter hennes flyg o hon drar åter till thaliandet för att plugga i bangkok i fyra år.
yes box. bangkok i fyra år.
annat än sävsjö.

så. nytt pass på bodypumpen.
sjukt kul o det gör så himla mkt! nu tycker jag det är askul me pump igen!
sista gången på fredag dock. hejdå muskler.

så. i fredas hade vi födelsedagskalas i 43 d. mor o far henrik o viktor o dino o teija.
fullt hus trångt o trevligt!
maten blev sådär lyckad, men jag fick fina grejer. =)
sent blev. bröderna o tim fastnade i fotbollssnack, men framåt halvtvå nångång åkte dom.

dagen efter tog vi bilen norrut. katrineholm i visit hos jimmie o lena va målet. de blev en väldigt trevlig (sok vanlogt) kväll. o ganska lugn så vi kom iväg rätt tidigt på söndagen vilket är skönt. dagen efter vill man som bekant oftast hem. rätt snabbt. härlig helg iaf o jag sov rätt många timmar söndag eftermiddag.

igår va sista ridlektionen o hopptävling. min häst. eller min. men den jag ridit alla tre gångerna hade fått en sparl på bakknät o kund inte vara med.
jag fick caramba istället. (för jag har starka ben). vilket jag nog har för hoin gick himla fint! iaf i traven.. däremot gick hoppningen sådär.
om man säger såhär. flytet är nonexisting. men det är skoj o jag får ta nya tag till hösten om det passar o sånt.

idag har jag varit ute o gtt 1 o en halv timme me åsa i backar o dalar. det va skönt.
jag har gjort linssoppa o varma mackor me vitlökssmör o ost.
nu dricker jag nyinklöpt chaite som luktar så gott att jag vill äta upp hela koppen.

tim är långtbort o spelar såndär fotboll som vanligt.,
bara tre matcher kvar efter den här vilket är galet skönt. rätt trött på att han är iväg varenda kväll.
o det är en högtid jag gillar!nästa helg är det midsommar i
från början va det tänkt att vi skulle fira i varberg. men nu blir det sävsjö. vilket går lika bra för det är faktiskt skönt att slippa åka.

samma gäng som i helgen. ungefär.
perfekt o om bara vädret bjuder på sej själv så kan det bli utmärkt.

annars då?

mitt må¨l till hösten blir att njuta av stunden o leva i nuet.
sluta drömma om andra stunder som jag tror vore bättre.
man har faktiskt bara ett liv o det ska man ta vara på.
men min förhoppning är ju att min höst kommer bli bara mkt bättre än min vardag det senaste året.
jag håller på att bli lite tokig.

om en månad vet jag vad som kommer hända.

nu ska jag kanske ta o anmäla mej till ett lopp?

ha de härligt i regnet. puss.

förresten. min vän sanmdra har förlovat sej! shitshitshit!

Kommentarer
Postat av: Angelican

Ojojoj, vilken härlig kväll. Nutella is the shit Hannah:) Göra om snart va?

2009-06-22 @ 21:33:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0