aparat.

jag har, så länge jag kan minnas tror jag, gått o lagt mej tidigt. kl tio, nästan aldrig senare.
dels är ag ingen kvällsmänniska. dels har jag i två år jobabt morgonskift o stigit upp kl fem.
detta är nu över, tack o lov.
efter några månader i skolan ändras rutiner sakta en säkert.
igår var jag uppe till kl tolv. o jag var fortfarande pigg.
man blir också slö. jag går upp halv nio (ca) men jag skulle kunna sova forever.
om jag inte hade en hemtenta att skriva.
och ett samvete.
för ja, sover jag för länge (längre än typ 9.30) så får jag dåligt samvete.
förutom speciella tillfällen.
typ i söndas då vi va i jönköping, på Karlssons och inte va hemma förrän kanske tre.
vi sov till halv tolv. det är en ennan femma!

jag jobbade i lördas. sen åkte vi. jag till joanna.
där lisa,( som jag nog inte jag nåt kort på )

o suzanne, som jar har kort på.
 
och såklart joanna var. hehe. fint gammalt kort!


(tilläggas ska att jag tog ett fint kort på lisa, men med joannas kamera. min var inte med. och eventuellt hade jag inte lagt ut det ändå.)

tim åkte till pär

där också peter var.
fin uppradning på allihop.
o så jag då.




hör o häpna! vi hade alltså enskilda fester!
och då fick jag höra saker jag inte brukar höra minsann!
tex. att napraprat (aparat?) verkar va ett fint yrke. så den här veckan är det det jag ska bli.
vi fick mat o vin och jag blev inte dålig som sist.

taxin var nåt så härligt som en kareoketaxi! vi sjöng främling, lisa satt jämte mej o höll för öronen. jag sjunger hemskt.
på Karlssons va de massa folk som trampade mej på tårna o jag ville slå nån varenda gång.
så ont gör det.

innan vi åkte hem (till P & S) åt vi på donken o det går inte av för hackor minsann!
i söndas låg vi i deras soffa helda dagen. vi fick pannkakor till frukost!
o sen hämtpizza. det är väl fantastiskt?
vi kollade på skidfilm vilket är minst lika fantastiskt.
nu se jag fram emot att lära mej åka skidor. igen.

vi kollade läget i stöten och i flaine. det var grönt.
ajaj.

i morse var jag ute o gick. innan frukost. (gör det till en vana då!!) särskilt nu när ag är hemma.
o skriver o skriver.
senare var jag ute o sprang. fort tyckte jag men tji för jag springer så sakta så sakta.
nu borde det väl snart vara dags för läggdags.

men. det som var en ganska bra dag fram till kl ca... 1800. blev en dåluig dag när först åsa ringde o sa att det är fullbokad på kvartalspasset i jönköping. så nu ska vi till linköping på söndag. vilket känns drygt.

inte nog me det. när jag skrev till charlotte och frågade om hon skulle komma hem i helgen (vilket hon skulle), skrev hon tillbaka, att nä, det blir visst inte så. det har kommit en malaysiaresa i vägen. så på lördag när jag ska jobba o gå till kulturhuset på sin höjd, då åker hon till kuala lumpur på studieresa.

det där me o va glad för nån annans skull (vilket jag såklart är men...) har jag lite svårt för. jag slängde telefonen och svor. sen gick jag me tårar i ögonen till konsum och förbannade mitt liv.

typ.

men visst. charlotte. det är ju jättekul för dej! din bittra vän önskar dej en trevlig resa!

(behöver jag tillägga att jag inte svarade på sms:et. jag är 14 inte 24.)

hej då.

Kommentarer
Postat av: Susanne Henriksson

kul läsning... tycker det var grymt surt att du inte kunde lägga ut kortet på Lisa!!!



Det var en superskoj kväll förra lördagen. Mer sånt! Kul att vi kunde inspirera dig till naprapatyrket:)

2009-12-01 @ 19:33:33
Postat av: Charlotte

Ja men du svarade ju dagen efter sen när det hade lagt sig lite :). Jag kan säga som lite plåster på såret att jag inte är något brun och att större delen av veckan har tillbringats uppe i bergen där det varit runt 20 grader och regn. Längtar efter att träffa dig, evigheter sen nu. Men det får bli i jul. Kram

2009-12-06 @ 17:48:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0