kroppsarbete o hårda ord.

det där med alackering är ganska komplext.
jag saknar inte kylan, tidig morgnar o det enormt enformiga arbetet ett dyft.
däremot saknar jag att vara trött.
fysiskt trött.
jag saknar att ta i. bära saker, dra i saker, slita i saker. komma hem o va helt slut o lägga sej på soffan.
lägga sej o sängen på kvällen o somna innan man hinner lägga huvudet på kudden.
snacket som går. industrisnack. samma hela tiden. men ändå .. underhållande.
sista timmen på fredan, o känslan när man går därifrån.
fredaskänslan.

nä. jag tänkte aldrig på att jag skulle kunna sakna sånna saker. nu sitter jag still för mkt.
är inomhus för mkt. tränar, visst men det är inte samma.

nu sover jag till halv nio varje dag. o läser mest.
man blir rätt slö av det.
däremot är det fantatiskt att få lära sej saker varje dag.
det, kan man verkligen säga, gjorde jag inte innan.


nog om detta.

i helgen var vi i jönköping. tim kom hem runt fem o sen var det full fart.
vi var hos peter o joanna en stund, sen tog vi bussen till folkets park.
jag va lite skeptisk innan o tyckyte att nja.. dom är väl lite skräniga.
men de alldeles fantastiskt bra! mkt över förväntan.



världens konstigaste kort på peter o joanna. jag vet inte vad som händer!


tims vän conny. (han fick autograf)



den mystiske killen me masken gillade att stå på högtalarna. (eller va det var) jag hade ramlat ner direkt.



tim va nöjd.



på lördan gick vi på stan. jag shoppade!
de va finfint. på kvällen såg vi tråkmatchen på o´learys. sen åkte vi hem.
(jag får som vanligt inte va med på kort. det ser inte klokt ut)

i söndas va vi på ikea. inget som vi ville ha fanns. o lampan på mio fanns inte heller. åh.

jag avslutar me kort på en god hamburgare som vi gjorde för ett tag sen. tim blev så nöjd att han ville ta kort.

(förövrigt från idas kompis ettlingon.se  )
¨

nu är det onsdag o jag ska plugga.

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0