flugfiske, loft o hälleflundra.

fredag var en lugn dag. jag o tim cyklade till sävsjösjön på eftermiddagen. tim ägnade sig åt sin nya religion. flugfiske. jag provade lite sen gick jag runt sjön innan vi cyklade hem igen. o grillade färsbiffar med feta och koriander. med klyftpotatis och tsatsiki. (jag kan lite dö för det).

i lördas tog jag tag i mej sälv och sprang en runda. tungt tungt. det var, förutom en superkort tur i torsdas, första gången på länge länge. sen gjorde jag en drink på vinbär, som blev lite... tjock, innan jag tog bilen till lammhult för lite rosé o dans. jag, sandra och mattias, emil daniel o jonas åkte in vid sjutiden. och satt utanför förfesten några timmar innan vi promenerade ner mot stan och loft. på vägen blev vi stoppade av fröken polis som sa åt oss att hälla ut ölen.
jag tänker liksom knappt på att man faktiskt inte får dricka alkohol offentligt. men så är det. note to self.
i kön till loft hittade vi sävsjöfolk, en hel drös. massa killar och en tjej. svägerska emelie. hehe.

sen dansade vi och trots att terrasen är utomhus var jag genomsvett framåt tvåtiden. då var det dags att bussen tillbaka till lammhult.

fint. idag har de regnat och aktivitetsnivån har varit på noll.
vi la krutet på middan. kantarellrisotto o grillad hälleflundra.
tim blev upprörd när jag antydde att alla vita fiskar smakar ungefär likadant. inklusive hans magiska hälleflundra.
fisk är heligt för honom, numer.
fast hälleflundra är fint. jag håller med.

imon ska jag jobba. liksom resten av veckan. tidigt tidigt så upp kl. 05.
tack gud att det bara är en en vecka och inte forever.
plugga är guld!

träning ska prioriteras den här veckan. jag kan ju inte komma til lillsved ut form. då kanske dom kastar ut mej?








nöjd.


Kommentarer
Postat av: Emelie

Tur att ni hittade oss, trevlig med lite mera kvinligt sällskap! Tror du resorb fungerar idag? ;) Det var en slitsam kväll som sitter kvar än, känns det som!

2010-08-09 @ 13:04:56
URL: http://emeliethalin.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0