ok. hej 2.

igår blev det visst inte mkt skrivet.

men summerign av veckan då. lördag kräftskiva hos dobrich. jag gick hem tidigt för dagen efter skulle det sista packas och jag sa hejdå till tim och östra esplanaden och jag, mor o far åkte upp til sthlm. vi sov på scandic malmen mitt på götgatan. finfint och på kvällen käkade vi världens godaste ribs och det var sol i sthlm och sol i sinne. och lite nervositet.

dagen efter ungefär klockan elva satte vi lillvsed på gpsen och for ut mot min nya skola. samtidigt kom min rumskompis emelie, och huskompis cissi. vi gick o käkade och sen var det fullt ös.
vi har lekt, lekt o lekt. 
och åkt blöt båttur til husarö. i torsdas lekte vi, vann lillsvedspengar att köpa tårtingredienser att göra en tårta av, som sedan blev bedömd av... tralala: Martin Lidberg! 
fast han suger som tårtdomare för vi vann inte. fast vår va asfin.  sen åt vi upp dom.
not. eftersom många här är ganska antisocker (ska jag med bli. snart) så fick de flesta tårtor slängas. det gjorde ont i mitt inteslängahjärta.

vi har tränat en del. inte så mycket på skoltid än (förutom 800m promenad/powerwalk/löpning på borgskalantestet i fredas) men mycket kvällstid. det finns spinningsal, gympahall, idrottshall o gym. som vi typ får va i hela tiden. så i måndas kväll spelade jag badminton, för första gången sen gymnasiet ungefär. i tisdas var jag o cissi ute o sprang. en fin slinga i skogen. det blev dock asmörkt efter ett tag. men. fint var det.
i onsdas körde richard ett boxpass. stationsboxpass. jobbigt ja! men kul såklart.
i torsdas körde jackie spinning pass.
död! spinning kan va värst nånsin. jag ville typ lipa och kräkas.
underbart!
(om några veckor har vi spinningutbildning. då ska vi spinna varje dag. yey!)
i fredas spelade vi som var kvar över helgen volleyboll i två timmar. jag och bollar är ingen superkombo... men kul är det ändå!

i lördas.... tränade jag inget. vi åkte in till sthlm. jag köpte regnkläder. assnygga! (och funktionella off course. utseendet är ju helt oviktigt. eller.)

sen idag är idag. och nyss körde jag ett bodypump pass med typ... 10 pers. och det är härligt att t.o.m. starka lillsvedskillar resignerar under lesmills tunga koncept....blabla. go bodypump!

vi har spelat sällskapsspel i helgen. alias i fredas. himla bra spel. erik, erik och erik stod för underhållningen.

avslutningsvis. jag är sjukt glad att jag sökte till lillsved. tror att detta kommer bli hur bra som helst.
och mina roomies är följande:maria,uppsala mia,sthlm emelie,sthlm cissi,örebro julia,gbg erik, karlskrona och markus, sthlm.

och. vårt hus är nypimpat!

ja... say no more. sol i sinnet. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0