shoppa.

jag, mamma och henrik har varit i växjö idag. henrik skulle köpa gardiner, vilket han knappt kunde bärga sej att få göra.
nä, han gnällde en stund i baksätet innan han somnade.

vi köpte gardiner på åhlens, sen gick jag till monki. mamma med grejerna till bilen o henrik till nån skivaffär o köpte vinylskivor och blev lycklig igen.
monki va nästan gratis så jag köpte fyra tshirtar för 210 kronor och jag blev också lycklig.
sen fikade jag o mamma och henrik åt. för han skulle spela fotboll o laddade me pasta bolognese. jag laddade för kväll i soffan med äppel/kanelmuffin o latte.
henrik pratade som vanligt om uppror mot etablissemanget o sitt hat mor krunegård och dylika. det är ganska roligt.

sen gick vi en runda på media market för kolla efter lpspelare. det blev inget fynd där. för att fördriva tiden fram till henrik skulle samlas me fotbollen gick vi in på en sportoutletaffär mittemot. o nu har jag införskaffat sessens converse! 400 pix. tack för det.

alltsomallt. mycket nöjd me dagens billiga shopping. (plus att jag fick ett par stövlar av mor, som hon inte gillar, och en luvtröja som hon inte heller gillar. bra med mammor!)

när jag kom hem hände nåt väldigt ovanligt. tim va lite sur. På mej! för att jag aldrig kom hem o han va hungrig osv osv... kl va nio.
annars är det alltid jag som är arg på honom, det var alltså lite annorlunda.

nu är kl 22.00. o snart får jag gå o lägga mej o lyssna på min härliga talbok. "hundraåringen som klättrade ut genom fönstret o försvann".
ja, den är härlig!

imon ska jag kolla in vad hellsaeus & newmans har att erbjuda på hotellet. finfint! 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0