boxcomeback.

hej bloggen.
idag jobbar tim och det är jag rätt glad för. efter att ha varit hemma hemma i nästan en månad så räcker det liksom. dessutom tror jag vår soffa mår bra av att få vila lite. den kommer ha ett hål på ena sidan snart.
(tim är so to speak unemployed nu. det är för kallt för att gräva hål att va i)

jag då?
ja va tusan. jag väntar på svar ifrån människan i huvudstan, så att jag kan skriva klart arbetet. om hon inte svarar? då sitter i vi fett i skiten. annars tänkte jag gå på långpromenad. det är ett tag sen jag va ute känner jag. 
jag tänkte också gå till gymmet och springa.

"den där träningen börjar stiga dej åt huvudet" sa tim.
men konstigt också när det är det enda som finns att hitta på.
och så är det inte alls. jag är som vanligt. bara lite tjockare efter jul och nyår och det ena leder till det andra. huvudstigningar. 

igår var jag igen i vetlanda för att köra pump. 17.30 är (var) tiden. kl 16.56 ringer receptionistlena. "det är kl 17.00 idag. nya tider." jaha det var ju dumt att ingen informerat om detta. så ca 20 minuter fel anlände jag.
och i motsats mot hur man kan tänka, man blir sen och allt blir fel, så blev det ett himla bra pass. många nya även där. nyårslöftefolket. enligt förra schemat så är det core efter det passet. så jag va inne på att gå på det. det var det inte.
eller jo. men som tur var så var det ingen just igår, så ingen behövde lida av att jag va sen.
iställlet körde den nya tjejen, sussane, från luleå. ja det är sant. box. hon körde boxercise. så då fick det bli det. det var längesen nu och det är ingen favorit men funkar sådär ibland.
det är inte så roligt att köra med nån man inte känner heller. jag körde me nån kille. "säg till om jag slår för hårt" sa han och flinade. "du det är nog ingen fara".
"du kan slå lite hårdare om du vill" sa jag sen. men det gjorde han inte. kanske gjorde han redan det och jag knäckte hans självförtroende lite. 1-0 till mej.
killar som utgår från att alla tjejer är tunna och svagare retar mej. gr.

jaja. snart ska vi iaf till flaine.  jag verkligen längtar! fetlängtar!
hoppas på tonvis me snö och sol. fast det ska va ett molnhål enligt peter.
det kan inte bli sämre väder än förra året iaf! 



fast kolla. solen kan skina i flaine!



typ såhär tänker jag att det kan va.
(o jag måste rekordsnabbt lära mej åka skidor! .... eller om det ser ut såhär är ta med brädan att överväga)

nu ska jag försöka aktiviera mej lite. hej.
förresten är mamma borta igen.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0