jag är en långsam tjej.

ja i huvudet är jag rätt långsam. det har jag ju fått höra under livets resa. dessvärre stämmer det kanske bra. ofta fattar jag inte att folk driver med mej. etc.

jag är långsam i mina ben också. gravt långsam. detta har jag vetat men vet det ännu mer idag efter att igår sprungit ungefär 5 km på löpband och när jag skulle springa lite fortare, trodde jag, 4.30. fart, var det mkt fortare.
Jävlar! va fort det var.
och jag känner mej lite som en idiot nu, som inte fattade det innan. men jag fick nya ögon och nu ser jag klarare. 
så. spring, hannah, spring! och vänj dina stackars ben vid andra bullar. dvs. högre fart.

nu har jag alltså fått mitt gymkort, vilket känns bra. för det betyder att jag kan gå dit när jag vill, hur ofta som helst och det kostar liksom ingenting! tack ja.

nåt annat som inte kostar nåt (för mej, för andra är det rätt dyrt) är bodypump som började idag. och visst, det har varit rätt gött att vila från det några veckor (eller. tränat mindre.) men det är fint att sätta igång, att få lite rutin och bestämda pass. för jag funkar gärna så att destu mer jag tränar destu mer vill jag träna. och tvärtom.
det var många nya, vilket är superkul. slutsats man kan dra av detta: det kommer gå runt många i sävsjö imon me sjuk träningsvärk. galet!

jag har en liten ambition om att köra dubbla pass en del dagar i vår. så att jag hinner med bp-passen. och alla mina löppass (?). det är en fin tanke. men jag kan inte riktigt svära på att det kommer hända.
(det är inte första gången jag tänkt så)
imon kommer det nog hända iaf. löpband förmiddag. bodypump eftermiddag. ja, vetlanda kallar. pust för jag tror jag ska köra onsdag med. (+ att jag är sugen att tema me åsa på torsdag. för köra i sävsjö är så himla mkt roligare!)
iaf. om inte jag jag tar det på onsdag måste jag ta det nästa onsdag, och då är jag anmäld till dansworkshopen innan. som är mellan 17-18. och pumpen är kl 19. vilket innebär att antingen kör jag combat då, eller väntar på min tur. båda alternativen är rätt jobbiga. särskilt me tanke på att sist jag körde nuvarande combatpasset höll jag på att dö en skvätt.

capisce?

men som man brukar säga. det löser sej nog me skridskor bara det blir is.

faktum är iaf, tänkte jag på idag på den förbenade bröstlåten. att hade jag kört själv i gymmet nu hade jag lagt av för längesen. jag är för lat för att bli riktigt trött om jag inte måste.
  
kontentan av detta. lesmills är nördar av högsta graden. men det är bra skit ändå!   

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0