tusentals för vad?

när jag har tråkigt (ganska ofta) läser jag bloggar. bloggar av folk jag känner och ganska mycket bloggar av folk jag inte känner. random bloggar.
jag följer en styck av okänd människa; niotillfem, för den är helt fantastisk. och jag förstår att hon får flera hundra kommentarer på varenda inlägg, om hon så bara lägger in en bild och skriver en mening.
men hon kan sina ord. och bilder, den tjejen!

många andra bloggar, som jag vet och har läst ska vara sjukt stora. är kass. kass! hårt uttryckt. 
inga snygga bilder ( och if so, typ, prbilder) alltså ingenting dom skapar själva.
språket är kass.
ingen känsla överhuvud taget!
nä fy för sören jag fattar ingenting.
vad är bloggläsare ute efter?
fina bilder och vackert språk, säger jag.

min kusin emma skriver till exempel tjyven så mycket bättre än många.

och alla 20åringar me tvättbräda med tio kort på sig själva i varje inlägg. gr.
inte kvalitet iaf?


ja detta har funnits i mitt huvud några dagar.

så till mej och dagens elände.
ikväll va det tänkt att jag skulle till rörvik, till sandras föräldrahem som back in the days. tyvärr blev detta inställt då annette har åkt på magsjuka.
kontentan av detta är att jag inte har ett skit att göra. jag har jobbat idag, som tur är. men jag klättrar på väggen.
i morse var jag dock uberduktig. kl 07.45 hämtade åsa mej o vi åkte till gymmet där jag sprang en halvmil. detsamma gjorde jag igår eftermiddag. det är förbaskat tråkigt, men man känner sig rätt nöjd. niklas laban var där o sprang 15 km. det msåte vara det absoluta mentala provet. ja,jag tycker ganska illa om löpband.

nåt annat som är förbaskat tråkigt är  bowling. därför gjorde jag det igårkväll. merparten av mina klot hamnade i rännan och jag fetförlorade. men sen åt vi på hotellet och det var gott och trevligt!

nu ska jag försöka göra det bästa av kvällen. kanske föräta mej på nybakta bullar som tims mormor kom med? 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0