alors 2.

hej hej. nu har jag tims dator istället och här verkar resten av korten kommit med.
såhär var det resten av tiden.

på vägen hem från monaco ville emma och jag bada. vi stannade till i villefranche som skulle ha sandstrand enligt vad vi läst. i nice är det nämligen stenstrand.
efter att ha gått ganska länge och hunnit med både kaffe och glass fick vi till sist bada. det var helt galet varmt i vattnet, typ det varmaste jag varit med om. och påvägen dit gick vi längs med fortet. eller vad det nu är.




där tog vi lite kort.



en riktigt fransk fiskare.

på kvällen åt vi trerätters. jag åt musslor till förrätt.
väldigt många musslor.



sen valde jag sardiner. mest för att jag aldrig ätiti det och att min grej är lite att välja saker som jag inte vet vad det är/inte ätit innan.

det var sådär.



till efterrät tog jag chocolat fondant. såklart.
men, den var inte lika god som jag minns den från le Tysable i Meribel.



vi fick lite limoncello på köpet.
emma och jag gjorde en klasiker. elefantdrickningen.


typ sådär.
sista dagen va vi på henri matissemusseet oo kollade lite. käkade. badade. fick utrymma stranden pga. bombhot. (ev). drack gt innan vi tog bussen till flygplatsen där vi fick vänta lite för att piloterna strejkar (skräll!) innan vi fick flyga tillbaka till kastrup, ta tåget tilll svågertorp, hämta bilen, köra in till malmö till emmas lägenhet. o sova.

i torsdas kom jag hem till sävsjö igen. fin resa.

nu är jag nyss hemkommen från mingelkväll på klippboden, åsas nya salong som öppnar imon. spännande minsann!

och jag är rätt tött nu så jag ska nog läsa ut min bok och sen vänta på att tim kommer hem så vi kan käka mina inhandlade älgchorizos som jag köpte idag när jag o mamma och pappa va på skurugata och kollade läget.
vilket har att gör med att jag har varit arg på henrik för första gången sen vi bodde hemma typ. 
det händer inte så ofta nuförtiden annars. att jag blir arg på min familj. jag o mamma var ju på semster i typ fem dagar och jag va inte ens irriterad en endaste gång.
fast. 
mamma är ju lite mindre dryg än va henrik är.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0