ojdå.

jag har fortfarande en blogg.
även om det inte verkar så.
det är ju medelhavsvärme och sitta inne vid datorn tar lite emot.
men nu, mittemellan städning (genomsvett!) och tur till tallåsen om en timme så kan jag skriva några rader om saker och ting.

så. vi har varit på festival.
och det typ värsta är sjukt fula kort man får va med på.
annars?
har det med åldern eller annat att göra men för några år sedan ville jag åka direkt på ny festival så snart jag kom hem. älskade det!
men nu börjar det bli lite jobbigt och det var rätt skönt att komma hem. och det räcker med en. sugen på way out west men det är ju inte samma. stadsfestivaler blir lite mer ... mindre smutsigt.  
men såklart var det kul! tant hannah såklart var det kul också!
robyn är en fantastiskt brud.
jay-z översteg mycket mina förväntingar.
johnossi är grymma.
roky ericsson är väl bra men mest för att alla är helt galna i den gamle galna mannen.
plus lite mer.

i måndas var jag ledig vilket va värt!
och efter två veckor utan knappt nån träning så hårdstartade jag med promenad, bodypump och bodycombat.
en mil cykling o tisdas och 8 km löpning osndag förmiddag och pump ons kväll.
sen kände jag mej som en människa igen.

i fredas jobbade jag hela dagen. (genomsvett!)
sen begav jag mej till elin (efter hundra klädbyten. kris på den fronten). vi gick ner till kulturhuset och åt innan vi gick tillbaka till elins balkong. angelica och co. kom också och det blev en himla trevlig kväll!
fast att anders slutade spela redan kl tio i ett. jag, emma o jakob blev vansinniga!
den planerade efterfesten blev inte av som tur va, för på jobbet dan efter var hag inte helt hundra, så att säga.

på kvällen kom roger hit o vi grillade asgott o kollade på fotboll.
igår åkte tim och jag till rusken för första sol- och baddagen för sommaren. sent ja.
galet varmt i vattnet och helt fantastiskt!
jag hade skrivit upp att jag kunde ha pass på kvällen. o jag tänkte nä.. det blir nog inget. vilka idioter ska ge sig in och träna på den varmaste dan sen -94.
jo, tio stycken faktiskt. så jag fick vackert ta bilen till vetlanda och genomlida det svettigaste ever.
shit. men såklart bra, för nu är det typ för varmt för all fysisk aktivitet så måste jag inte så blir det inget...

men jag kom på en bra grej. simma är fint och det är i vatten vilket betyder lite svalare.
om en timme ska jag cykla ut till tallåsen till kusin emma för att prata niceplaner.
(ja, om en vecka är jag i Nice!)

sen ska jag åke tilll sjön och simma.
imon ska jag jobba.
tisdag, onsdag fredag och lördan ska jag försöka byta bort för då går som sagt planet till franska rivieran. och semstern börjar.
hur fint det är?

c'est formidable!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0