sådär sköj.

nä kära bloggen. idag är ingen toppensemsesterdag precis. jag har faktiskt inte ett skit att göra.
förutom att läsa böcker. vilket jag i och för sej gillar. igår läste jag en och en halv bok. knappt.

jag startade min regniga torsdag med att kolla på en film- the road. som var bra men extremt deppig. och tyvärr inte helt osannolik. om vi fortsätter såhär så blir nog jorden kall, öde och död med några få människor kvar som tillslut äter upp varandra. för människan tänker på sig själv i sista stund.




så med den grå utgångspunkten är inte humöret på topp. jag känner mej grinig och rätt ensam idag.
ikväll flyr jag för att gå på combat. efter det mår jag alltid bra, det är ett säkert kort.
och imon flyr jag sävsjö över helgen, det är också alltid ett säkert kort. jag tar tåget til helsingborg för att gå på Helsingborgsfestivalen och förhoppningsvis se Hoffmaestro igen och hänga med Charlotte och Ulrika.

tummen upp för det!

men, även om jag ofta tycker det, så har jag inte tråkigt hela tiden. för i fredas förmiddag åkte jag til göteborg med sandra och några till från lammhult/rörvik. (efter att ha duschat rekordsnabbt. jag hade först pass i vetlanda. vilket slutade halv elva. och klockan tio över elva var jag i vrigstad. snacka om snabbt!)
vi skulle på pink!

när vi kom fram käkade vi. och några ställde sej i kö, och några satte sej i öltältet. gissa vilken grupp jag hängde på?



jag och mathilda.


r

här har jag typ lite överbett och dålig hållning.
 men strunt i det för det ser gött ut. jag o sandra. man fick sugrör till ölen. det blev som när jag var femton och drack med sugrör för att folk sa att man blir fullare då. jag tror inte det stämmer.

sen spelade några som jag inte kände igen. sen good charlotte som jag inte tycker är så bra. sen takida som jag gillar i smyg. sen pink som jag typ aldrig lyssnar på men som va himla kul att se!
jag har bara superdåliga bilder men ni kan få se den här. hon sprang liksom runt i en stor plastboll. på oss!



kul va?

och så var det med den fredagen för sen va vi tyvärr tvungna att åka hem. jag hoppade av i jkpg för tim var där och hade firat att peter och joanna har fått semester. på lördagen hade jag bestämt att gå på festival i sjöoset, men pga. kommunkationsproblem mellan mej och tim så blev det inget av det. peter och tim spelade frisbeegolf medans jag och joanna gick på stan. jag köpte en skjorta sen åt vi lunch på jensens böfhus. 

på kvällen kom deras kompis claes och vi käkade oxfilé och drack gott rödvin och gt.
i söndas gjorde vi typ inte ett skit. sen åkte vi hem.

i måndas städade jag i kanske fyra timmar. helt sjukt. sen åkte jag till vetlanda för att ha pass. jag var lite nervös för måndagarna är alltid fullbokade för det är niklas pass och alla älskar niklas. typ. jag erkände att jag var lite nervös, det känns bättre då tycker jag. men efteråt sa tre av deltagarna att jag var duktig varav en sa
"Hannah, vet du att du har de tuffaste passen? Av alla instruktörer?"
Han grundade detta på att jag ibland byter ut låtarna, och då blir det ju liksom jobbigt på nytt sätt.
Kul att höra iaf!

Efter det åkte jag till föreberg för att gå på kräftskiva. Pappas kusin Ingela och famors syster MyBritt och hennes man orla som bor i USA var på besök och Ingela o hennes två barn hade aldrig ätit kräftor och då passade det bra med en kräftskiva. Vilket uppskattades vad det verkade. Barnen var väldigt fascinerade.
Dom hade däremot varit på festivalen, Mårten, pappas kusin var med o spelade. Mårtens mamma, Yvonne, är farmors syster. Så dom och amerikarna hade varit på festival i skogen. Barnen hade aldrig sett folk kissa utomhus förr. Intressant.

Så. Sen åkte jag till nästa fest. Som hade slutat hos robert och therese. Sandra var kvar och vi kollade på deras bröllopsvideo där ja o sandra är med som tärnor.

i tisdas var vi som sagt på Skurugata.
det såg ut såhär.




en ravin helt enkelt. ganska fint.
nu ska jag läsa vidare om unni drougges, vad det verkar, ganska misslyckade liv.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0