yes!

ja såhär några timmar efter sockerkoman så känns allt bra mycket bättre. mest beror nog det på att jag tog tag i mig själv och begav mej ut en runda. som blev en mil. på 49.30.
va sägs om det?

jag säger. hm. kan det verkligen stämma?
inte helt säker men jag är nöjd ändå. och om det stämmer så är jag galet nöjd. för det är det rekord!
speciellt konstigt med tanke på att jag mest degat de senaste två veckorna.

jaja. tim har eldat lax. han tänkte väl grilla men det blev så hiskligt fart på glöden och det var pestro på laxen och jag kan tänka mej att det finns en del olja i peston som gillar att brinna. tydligen.
så det brann. tim blåste. och det brann mer.
- prova att lägga på locket.
då gjorde han det.
elden slocknade.
- vad ska man inte göra när det brinner i samband med matlagning i allmänhet och grillning i synnerhet?
- blåsa.

ja det stämmer. i vilket fall så blev det himla gott för det brann inte så länge. sparrisen blev lite svart men det gick fint att tugga i sig ändå! till detta gjorde vi (tim) sallad på matvete. dock på order av mej. matvete är en fin grej. roliga att titta på och rätt goa att tugga på. plus att dom känns (och förmodligen är) sjukt nyttiga!

så nu är jag nöjd och kaffesugen och ganska sugen på att sova. imon är det måndag och då jobbar man och så även jag. för jag har Sommarlov vilket jag har fattat nu och verkligen uppskattar.

förövrigt är midsommarplanen är klar. tims föräldrar flyr fältet så vi kan låna huset. tack för det.
roger och mirsije ansluter vilket är nice. annars blir det en fin repris på förra året. minus regnet hoppas jag. 

och .... så är det med den saken.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0