sand mellan tårna.

eller snö mellan tårna. eller ett berg eller röd jord. ja vad som helst egentligen. grönt gräs.
i två dagar har vädret varit ganska varmt. det betyder snart vårjacka (om man köper en), tygskor och tillsut tygskor utan strumpor. osv osv.

tim har ny telefon. igen. vilket är bra för den andra var sjukt högljudd o jag hoppade högt varje gång det ringde. han har bytt telefon och tillbaka till sitt gamla nummer.
 Ida och jag hade i fredas prat om saker och ting och varför man blir kär i folk från första början.
I lördas, när tim fick sin nya telefon, ingick ett handsfreekit ingick och vi gick ut en runda och tim hade handsfree snäckan vid örat hela promenaden. 
"Ifall nån ringer."

Nåt som inte skulle hända eftersom ingen visste att han nyss bytt nummer.
då tänkte jag att ja... sjukt typiskt tim och ja, det var nog sånna saker som jag tyckte (tycker) är charmigt med tim. Helt ologiska saker.

Så, det har jag tänkt på i helgen, om det skulle vara så att någon undrar.

Fast sen frågar jag.
"Längtar du aldrig bort. Bara bort. Till inget särskilt?"
"Jag förstår inte vad du menar"

Nä, för det finns olika typer av folk. Folk och folk. Folk som drömmer och folk som alltid är precis här.
Gissa vilken som är vilken av oss två?

På tal om saken. Jag såg en bra film i söndas. Revolutionary Road. Lite gammal, ja, men jag är också lite sen.
Jag sa. "Den handlar om oss!"
Men Tim tyckte inte den verkade bra, så han spelade nätpoker.
Synd tycker jag, för dom sa allt jag tänker ibland.


Kommentarer
Postat av: Emma

Åh, så himla bra. Så klokt och så träffande tankar om er. Och vad jag skrattar åt Tim. Och vad jag njuter av din hjärna. Om jag kommer ihåg ska jag skriva ut dessa rader imorgon på jobbet....och nyttja dem vid väl valt tillfälle. Hehe.



bamsekram

2010-03-11 @ 21:51:39
URL: http://www.put-your-shoes-on.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0