asså men guuud!

jag har varit i stockholm och dår pratar man sådär. inte bröligt som jag. 
och igår lyckades jag ta mej till sthlm, vidare till tunnelbanan (sist jag jag nog fem varv där  nere innan jag lyckades komma bort från tågen till metron), kliva av vid slussen, hitta till bussarna och gå på rätt buss.
jag som typ inte vill gå till bistron när jag åker tåg för att jag är rädd att jag inte hittar min plats igen, kände mej rätt nöjd med mej själv!

efter ungefär 45 minuter kom jag fram till lillsved långt ute på värmdö. (sävsjö kan kännas lite som världens ände men vetekattan om inte detta va ännu mer ödsligt.) fast det ligger ju ute på en udde me havet ett stenkast bort så det är ok.
jag skulle alltså på en intervju på skolan jag sökt. det visade sig dock inte vara en riktig intervju utan vi satt i en ring och en lärare (liten, smal och urtypen för gammal gymnast och gympatjej) pratade massa och vi fick presentera oss lite. sen fick vi en rundvandrig av elever som går där nu (vår grupps kille var från vetlanda, där ser man!) sen var det klart. jaha och besked får vi på måndag. dom tar in 24 pers och det var ca 130 sökande. så mina förhoppningar är ätt små.
vi får se.
i vilket fall så verkar det vara en galet rolig utbildning!
( och förresten så har Daniel Westling gått där en gång i tiden. o han gick det ju ganska bra för så att säga)

jag kom tillbaka till slussen ungefär klockan 18. emma jobbade till 20 så då fördrev jag tiden en stund. käkade och drack en öl (jajemän för i stockholm dricker man öl i veckan också. det gör jag iofs  sävsjö med, men i hemlighet).
sen hälsade jag på evelina som jobbar på BikBok på Götgatan.

sen var emma klar och hade ont i fötterna efter 12 timmars eventjobb och vi åkte hem till hennes 25 kvadrat där en tjej till bor just nu. madde som, liksom emma, är från sundsvall men hon hade ändå varit i sävsjö en gång. och vad är det liksom? 80 mil bort?
ja världen är liten minsann.

vi drack lite rosé o kollade på eurovision som såklart sög.
i morse skulle emma upp och jobba igen så jag tog ett tidigt tåg och klockan halv tolv var jag hemma igen.

nu ska jag nog gå ner o kolla in vårglada sävsjö en stund och köpa några öl att ha efter loppet ikväll.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0