free free freedom bitch.

en måndag som alla andra ungefär. jag får inget redigt gjort för jag kan inte riktigt göra nåt. ringer och ringer och mailar hit och dit och väntar på svar. såhär långt går det åt helskotta med vår fallstudie.
jag hade lite ambitioner om att åka in till vetlanda och shoppa lite. men det känns fel och syndigt då jag egentligen borde råplugga. vilket jag inte gör i brist på info/underlag.
vi väntar vidare och håller tummarna.

till att börja med var plantdagen i lindö mycket överförväntan. det är skillnad på att sätta 1000 planter. och att sätta 20 000 planter. inte för att jag nånsin har ägnat dagar i sträck åt det, men tanken på att det liksom är ett dags jobb, det var lagom varmt, vi drack kaffe och macka utomhus och taxi sprang och störde, (vilket han inte hade kommit undan med om han var ful funderade jag över, utseendet spelar alltså till viss del roll), gjorde dagen precis lagom! efter några timmar kom viktor också, så då var vi i lag och det innebär att sista timmarna mest va trevliga. bara göra hål i marken åt nån annan som får stoppa i plantan, det är lagom jobbigt.









sen var det klart!

och jag åkte hem för att åka ner till svänggönget och köra pump. fint för jag gjorde alla armhävningar på tå och det gick utmärkt!
vi försökte få till nån slags grillkväll men ingen kunde /ville. vi grillade själva istället.
på fredagen jobbade jag på eftermiddan. och grillkvällen blev fredagkväll istället. massa grabbar och till sist en tjej kom hit.
och lördag var det äntligen dags att lämna sävsjö. efter lite krångel med biljetten (åkte utan) så kom jag fram till helsingborg och charlotte. vi gick hem till henne och åt pastasallad med pepparot (fast charlotte använde ingefära, dom är ju rätt lika). vid sextiden gick vi ner till stationen, mötte upp ullis och tog tåget till malmö, sen buss till frida. evelinas kusin. 
dit också hilda kom efter en stund. 



ullis tyckte rakin va ok. charlotte tyckte sådär och det finns en rätt målande bild av den känslan men den får jag nog inte lägga upp. jag smuttade bara på min. tant som jag börjar bli så är jag lite rädd för små glas med sprit i.



charlotte och hilda i taxin.



evve och ullis.



ullis, evve och frida på lilla torg.

vid kl 01 åkte jag, ullis och charlotte tillbaka till helsingborg och gick till tempel, där vi dansade en stund innan vi gick hem och åt varma mackor. 

igår kom jag tillbakka till sävsjö men jag vet inte om jag vill va här så länge till. 
vi får se vad som händer i postlåda och på studera.nu. 
ja... stanna har väl egentligen inga fördelar. det är billigt. 
åka är... kanske allt annat. 

vi får se. snart ska jag iaf springa intervaller med viktor igen. jag har nästan lite ångest. 
men det är konkret och helt okej vilket inte allt är.  







 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0