inget highlife direkt.

ok varvet är över för den här gången. lite skönt är det, att slippa tänka på det mer.
men o jag förra gången var sjukt besviken precis när jag kom i mål över att jag inte kom under två timmar, var jag ändå rätt nöjd med mej själv efteråt.
nu är det tvärtom. förra året sprang jag utan klocka och hade ingen aning om vad som hände, medans jag nu visste precis hur dåligt jag låg till hela varvet. så jag visste nästan från början att det kommer blir sämre än förra året (vilket jag iofs var inställd på innan, då jag inte sprungit så mkt det här året). fast kanske inte så mycket sämre, 15 minuter försämring och fy va tungt det var!
första värmen för året, mycket längre distans än jag sprungit sen förra varvet. bara negativa tankar (trots nickes sms och peptalk i torsdas).
shit va jobbigt, jag skiter i det, det går aldrig, åh va dålig jag är, o dom andra kommer tycka jag är kass. osvosv.
det gör inte saken bättre! plus att det är typ omöjligt att börja tänka på nåt annat när det känns riktigt illa från början.
och det var inte riktigt förrän jag kom i mål och de (flesta) andra också sprungit sämre än vanligt som jag fattade att jaja.... det är jäkligt jobbigt när det är varmt. det är inte bara jag som är dålig idag.

men mamma säger att jag är duktig som ens sprang och tog mej runt. o javisst ok.
men jag suger faktiskt lite!

iaf. tillsut var loppet över och jag sprang in och över mållinjen. och de 21 km som jag aldrig trodde skulle ta slut gjorde visst det och jag stapplade ut ur arenan o hittade tim och resten. och fick sätte mej ner. och öppna en öl och äta kexchoklad.
och egentligen, vem i hela världen bryr sej om jag springer snabbt eller långsamt, om jag är bra eller dålig på att springa 21 km? bara jag själv förmodligen.
fast det som stör mej är att jag verkligen inte kan känna att jag gjorde mitt bästa. jag är inte speciellt bra... men kanske inte riktigt så långsam heller...
jag fick inget flyt, varenda steg tog emot. det sög och jag hade en sjukt dålig varm svettig dag helt enkelt.¨




gunnar sprang sitt första varv och var nöjd!



joanna hade höfttrubbel så hon satt på en filt och drack öl istället.
när jag sprang så bestämde jag mej för att också göra det nästa år. fast nu vet jag inte längre.



cissi sprang första gången och kom in på 2.09. linus var den det personligen gick bäst för, 1.47. (nånting)



lisa har inte tränat och höll på o dö på vårruset. så hon höll sej också till ölen.



hejhej.


när alla var klara satt vi i gräset en lång stund. för visst det var förhimla varmt för att springa, men när man inte sprang var det ju den finaset dagen hittills. fantastiskt!



tim o albin leker lite.



så, nu ska jag sluta gnälla över mej själv o ladda om inför fredag. då är det eksjö stadslopp på agendan!
(jag satsar väl på att komma in under 1.10. så kass som jag är.)

hej.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0