ohlala.

hallå där.

snart har ännu en vecka gått.
och förra veckan hade vi spinning hela veckan som sagt var. det såg ut typ såhär.




coolingar!
sådär hade vi det i det i en vecka ungefär.
på fredan tog jag tåget hem till sävsjö.
när jag klev av tåget så... ja. jag hoppade inte högt direkt.

henrik kom o hämtade mej och vi + emelie åkte hem till föreberg, där jag alltså bor numer.
på lördan var jag o mamma ute och gick me chippen. sen åkte jag till sävsjö och hämtade kläder som jag saknat här.
på kvällen åkte jag till sandra på kräftskiva. och på söndan, trots lärarulles råda att vila under helgen, gick jag på bp i sävsjö. de va nice!

halv sju tog jag tåget tillbaks till stockholm och som tur var så var emelie snäll o väntade så jag kunde åka med henne ut, tåget var såklart försenat så jag hade missat sista bussen.  

i måndas efter lunch var det dags för hajk.
fast först fick jag besök av världens största gräshoppa. den största jag sett. den satt på garderobsdörren. vi fångade den o kallade den hildegard.



blä!!

iaf. hajk var det. jag var i utrustningsgruppen tillsammans med grabbarna. jag gjorde inte specielt mkt. sågade lite ved. och det var jag grym på!

några gick och några paddlade till hajkplatsen. jag paddlade. 
solen kom fram efter en stund och det var varmt o helt fantastiskt! småländska skogar och sjöar i all ära men skärgården är tusan grym! 



lärarpär instruerar.




några av vandrarna. katja, julia, maria, cissi.



emma o emma.



tomas, magda, emma o daniel i bakgrunden.



mm mm mm!



ingela o viktor.



efter 2 och en halv timmes paddling kom vi fram o grymma ingela o big mike fixade eld o "treställning" (eller har den nåt namn?) så vi kunde koka vatten o fika.



fin plats på storö!.



sen blev det mörkt, precis som pär förutspått. vi satt runt elden o käkade mashmallows, delade ut rosor och med tomas i spetsen blev det lillsvedsallsång också. härlig kväll.

på natten frös jag dock. så då var det inte lika mysigt. det ösregnade hela natten ch stor del av förmiddagen. så vi paddlade tillbaks i ösregn. men det var helt stilla på havet så det var rätt gött.

ungefär halv elva var vi tillbaka igen. vi slpapp löpträningen på idrotten, vi va inne o typ fystränade istället. 
den natten sov jag bättre än ever.


sammanfattningsvis. hajken va bra och allt här är dödsbra! imon är det storfest, vi har is på frysning och rom och mynta i trädgården.

mojito o 2.5 kg köttfärs till tacosen. sen kör vi!
 



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0