airplanes.

jaha da ar jag pa semester. fast en sa lange en ganska trist semester.

nu har jag extremt gott om tid sa jag kan skriva lite om forra veckan. i torsdas kvall multittaskade jag en del som viktor sa.
packade, tvattade, torkade klader samt gjorde spinningpass. mitt forsta. till dagen efter.
vi hade namligen en friskvardsdag, med personal fran en skola som kom till oss och friskvardade sig.
jag var vice projektledare och victor forste ledare.
men eftersom han lyckades frivanda sig till nastan hjarnskakning tva dagar innan kande han sig lite bakom flotet och jag fick stiga in i rollen som forste projektledare. (stort for tontiga jag) 
dagen gick valdigt bra och mitt spinningpass var inte klockrent men inte daligt heller.
jag filmade magdas corepass efter som verkligen va bra!
det ar kul att se "vanliga manniskors" fysik, jag ar sa van vid lillsved och att folk ar relativt valtranade.
magda satt dar o pratade o var glad medans de andra stankade o va ganska slitna.

sa tog jag bussen tjugo over tre in till stan och gick till emma och motte upp pa hennes jobb. vi skulle sprungit en runda (hon ar min pt kund), men hon va lite sliten sa vi gick en promenad istallet. pa kungsholmen som jag knappt varit pa innan.
illa, jag har bott pa varmdo ett ar snart och har typ bara sett gotgatan.
det var himla fint iaf, o vi motte elin ohrn, en savsjobo! sa kan de va.

sen sa jag hejda och tog min tunga rygsack o akte till kungsangen dar viktor hade corona pa kylning o tacos klar. jag var sjukt hungrig (2 timmar over middagstid, ajaj).
bestallde taxi (aka kommunalt fr kungsangen till arlanda ar inte smidigt!) som hamtade mej kl 04.00.
sa paborjade jag min flygning over atlanten som jag haft ganska mycket angest for. jag visste inte varfor men formodligen for att att det tar lang tid, jag flyger ensam plus tva byten sa mkt kan krangla och bli forseningar o sa.

och joda, jag hade all alnledning till angest.
alla mina flyg va sena. mitt sista byte till orlando han jag inte med, men blev ombokad till en en och en halv timme senare. vilket inte gjorde nat, da skulle jag vara framme samtidigt som resten av familjen. (dom flyger fran kopenhamn och jag fran stockholm, jag bokade senare an dom).
bra bra. tills jag satter pa mobilen och far sms fran pappa om att dom ar kvar i kphmn och ar ett dygn (!) forsenade. jag far ta in pa hotell. 
less som fan.
det ar (sag jag pa nyheterna idag) varldens storm sa innan vi lyfter fran newark sitter vi i planet fyra timmar... kl 07.00 svensk tid gar jag o lagger mej. 

ett santdar laskigt hotell ocksa med dorr ratt ut mot parkeringen. dar folk blir mordade pa tv.
jag lever iaf och idag jag gatt till en mall for att fordriva tiden. jag fragade tanten i receptionen hur man skulle ga men hon sa att det inte gar att ga har.
na det var det jag trodde tankte jag. men jag gick anda.

tills vagen liksom blev en motorvag. fast med en fil som sag ut som en gangfil.
mina tankar om USA ar val inte sa himla bra, sa jag va tvungen att ga in pa en mack.
I have a strange question. sa jag.
And I have a strange answer. sa killen i kassan.
sa jag fragade om jag kan ga pa vagen typ..(utan att bli arresterad. men vet fasen aldrig) 
han sa jag de gar bra sa jag gick.

en snubbe pa motorcykel frgade om jag ville ha skjuts men nja. no im fine. 

sen tog jag bussen tillbaka. och tittade inte sa noga pa mina mynt utan samlade ihop tva dollar, o stoppade i hans myntmaskin. ett fastnade o han fick skruva upp maskien sa han fick bort myntet och irriterad kastade det i papperskorgen. det var antagligen 50 cent euro.
ojda.

sen la jag mej vid poolen. ( jag va tvungen att ta mej till en affar for att kunna kopa solkram. annars kan jag knappt vistas ute. jag ar aven sa himla vuxen/tontig/klok nu sa jag gick me tshirt for att inte branna mej). 
smorjde in mej dodsmkt o tankte att nu ska jag snart aka till flygplatsen o mota upp resten. till jag kollar mobilen och ser att dom ar sena ett dygn till.

helt sjukt. sa jag betalar for annu en natt och hatar flyplan. 

nu ar jag dodshungrig. det ligger avigt som tusan har sa jag vantar tills dom oppnar resturangen pa hotellet. om en och en halv timme.
frukosten va rolig. enligt skyltar "hot, fresh, healthy"
jag at frukost i 45 minuter for att bli lite matt.
herregud.

efter middag tankte jag ge mej ut o springa en svang. jag tror ju att jag kommer bli mordad typ (varfor skulle jag?) men jag tanker att om jag springer pa vagen dar det gar bilar hela tiden sa gar det nog bra. ingen lar val sla ihjal mej med plublik.

som tur fick jag lana tre bocker av micke innan jag akte sa jag har att gora. hotellet har pool och jag laser "mitt iran" av shirin ebadi och tanker att jag kunde varit kvinna i iran istllet.
det hade varit varre en tva dygn utan familj i orlande. 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0