praktik.

praktik är nog bra på det sättet att man inser vad man INTE vill jobba med.
Vilket väl är ungefär det enda jag har kommit fram till under min yrkesverksamma liv. Undrar om jag måste testa alla jobb i hela världen innan jag hittar rätt.
Inte systembolaget.
INTE industri.
Inte Pressbyrån.
Inte bibliotek.
Inte servera.
Inte receptionist.
Det värsta är att jag helst inte vill jobba så mycket överhuvud taget.
Vilket jag har sagt länge. Men alla tycker jag ska växa upp och skärpa till mej och klippa mej spotta ut snusen och allt såntdär.
Men nu har jag hittat en mänska som tycker ungefär som jag i det ärendet. Jag är inte ensam.
Det handlar inte om att jag är lat heller. Bara att livet kan knappast gå ut på att jobba 40 timmar (minst, himla ofta mkt mer) i veckan åt THE MAN som skiter i mej. OCh sen va för trött för att leva.
För grejerna jag köper sen är så jäkla viktiga!
Eventuellt ska jag nog börja knarka istället. Då blir jag nog kreativ ett tag o kommer på en briljant idé.

Kommentarer
Postat av: Get up, stand up, dont give up the fight!

Jag ser positivt till din inställning om den vidriga och förljugna myten om att lycka är förenat med en karriär.

Livet är så mycket mer än att långsamt förruttna på en arbetsmarknad vars enda intresse är att exploatera andra människors svagheter, missöden eller okunskap.

2011-02-25 @ 17:02:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0