kross.

så vi slog bosön.
i fotboll, innebandy o tre olika volleybollmatcher.
trenden har vänt.
det är lillsveds tur nu.
annars är det lördag morgon och just nu är det bara jag uppe.
jag laddar för att skälla på erik för att han inte bor här men alltid är här o äter på våra tallrikar som han aldrig diskar. igår lagade han mat o jag sa till honom (på mitt snälla sätt) att han gärna får diska innan han går.
vilket jag nu har märkt att han inte gjorde.
detta kan va det jobbigaste med att bo såhär.
8 pers i ett hus med världens minsta kök. det är alltid jäkligt ostädat o ganska äckligt här.
o vissa tar väldigt mycket för givet att nån annan alltid kommer diska. eller laga mat.
erik o smiding har i princip inte diskat en enda gång.
jaja.
annars var kvällen igår väldigt trevlig. jag, katja o micke åkte till nacka för att lämna maria vars bil hade gått sönder men nu var lagad. på vägen hem handlade vi o när vi kom hem så gjorde jag nåt fantastiskt!
jag stack ut o sprang!
ungefär 7 km.
äntligen!
sen mådde jag som en prins o vi gjorde två olika pajer. dennis, putte smiding erik jag o micke kollade på handboll. sen på på spåret. o fikade som väldigt vuxna människor.
o skavlan. alltså en klassisk fredag. evigheter sen.
idag blir det en klassisk lördag. partaj o bärs. jag, smiding o putte ska på KTHfest.
min vän emma tar examen (civilingejör minsann!) o hon o henns kompisar fixar fest för att fira. 170 spän så får man dricka hur mkt man vill.
det kan sluta hur som helst.
förra helgen. var det fest. typ hela helgen. på fredan va vi inne i stan o ölade. på lördan kom förra årets elever på besök o berättade va dom höll på med o på kvällen var det fest.
och det var en fest!
som resulterade i ännu ett smeknamn för min del.
snigeln.
väldigt väldigt roligt o jag var "on fire" som katja sa, men jag trodde hon pratade om nån annan för jag var väl ganska lugn?
thomas bjöd på 70% kroatisk sprit o de va hallabaloo.
i söndags var jag uppe halv tio o övad epå gympapass. det var ångest.
festen började lugnt.
en rolig bild.
här är diskerik.
han hade slagit vad med maria att inte dricka nåt förrän påsk.
maria vann.
såhär mysigt har vi det.
här har jag bytt om till min ny slampiga klänning.
här försökte vi ta ett gruppfoto. som blev väldigt suddigt. men jag tror att den representerar ganska bra hur vi alla kände oss.
så var det med den kvällen.
lite bilder från kungsängen kanske?
hur man flyttar en garderob:
såhär fint har jag lärt mej göra med min kamera.
typ sådär.
sen har vi haft ungefär tusen gympa/core redovisningar. jag börjar hata gympa!
jag o julia hade vårt i måndas o det gick bra. så nu behöver vi nästan inte tänka på det mer.
jag funderar på att köra en lyxfrulle o göra pannkakor.
jobbigt bara att det inte är diskat.
......
trevlig dag!

Kommentarer
Postat av: Elina

HEJ!

hittade din blogg när jag googlade, jag vill nämligen läsa samma linje på lillsved till hösten men jag har sån fruktansvär beslutsångest pga att jag bor i södertälje och har sambo och allt det där! Var bor du egentligen, bor du på internatet under tiden du pluggar? hur är det där? hur är kommunikationen med tåg/buss till lillsved? är internatet att föredra? är kursen bra?!

jag vill veta allt om du orkar berätta! :D



mailadress; [email protected]

2011-02-09 @ 23:22:11
URL: http://elinaerika.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0