ett hus på landet.

detv är fredag kväll och jag ahr jobabt mer den hgär vecklan än jag gjort på hela året.
vilket år jag har haft. inte en minut har spenderats på ett enda jobb (undantag för oasen iofs,. men ntta me nöje gills inte så mkt) och nu är det gruvan som gäller morogn till kväll.

igår jobbade jag kväll vilket betyder de fruktansvärda ridwrna 14.45-00.50. men fröl mej, som ksulle upp klockan fem idag och kjobba mroogn räckte det att svettas på linan till kl 22.00

idag har jag varit piggare än nånsin. kanske har det att göra med att värmen har sjunkit från typ 35 igår till ganska lagom idag.

och att bo hemma hos mamma o pappa går över förväntan. jag har ju turen att blivit utrustad med föräldrar som lämnar mej ifred och inte behöver veta allt hela tiden. vårt hus är stort och jag har gott om plats. 
jag har knappt träffat dom på hela året. så ja, det är ganska trevligt.


men. jag saknar stockholm minsann.

- dom där jävla stockholmarna, ja dom tror dom är lite bättre än oss andra. jajamän, dom vet lite bättre, dom har ett jävla självförtroende, det har dom jajamän.
(sagt me grov småländska.)

sådär låter det på mitt väldigt upplysta och intellektuella jobb.
det är inte konstigt att det är krig i världen.

ja, det är fredag och jag sitter hemma i huset på landet. imorgon ska jag stämpla in på gruvan igen men efter det är det helg o jag hoppas på samkväm i sävsjö imorgonkväll.

samkväm är grejen.

hej svejs.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0