luft.

vad är en helg om hundra år kanske ingenting och vad är en arbetsvecka? ännu mindre men många många fler och är det så det ska vara? lång lång tågresa hem igår och vad jag lärt mej så långt är att jag kommer aldrig ångra att jag inte jobbade mer. och jag är 26 men ibland ganska ofta ställer jag mej själv exakt samma frågor som när jag var 15. med exakt samma svar. jag vet inte. patti smith har skrivit en bok som heter just kids och den läste jag ut igår och jag ville gråta lite, vilket inte är så ovanligt. kanske måste jag bo i new york nu och helst för några årtionden sedan och helt plötsligt kommer jimi hendrix kommer in i baren. det bästa vore att bli artist såklart. som inte knarkar så mkt utan bara lagom. och inte en såndär tönt som jag som springer intervaller me brorsan måndagkväll i mörker o nollgradighet o funderar på hur jag kan få ut så mkt bra träningspass som möjligt under veckan. typ sånt funderar jag på plus en miljon grejer till.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0