tvärvetenskaplig.

kanske trippelvetenskaplig?
kvartettvetenskaplig?

 jag gillar dom flesta ämnen mer eller mindre och det skenar lite iväg när jag sitter o söker skolor.
nu har jag sökt hej vilt (igen) och det kanske inte är alls sjukgymnast jag vill bli?

kanske vill jag bli sociolog?
geograf (asroligt. ja, på riktigt!)
eller nåt i den stilen.

nåt tvärvetenskapligt, det klingar ju så fint.

nåt lite större än att böja på ett ben på nån.
nä det är ingen ordning på mej.
brevbärans dotter som åsa sa.
det är inte helt otroligt.
alla är välskapta o sköter sej utom jag.
innanför boxen.
innanför skaklarna.
arbetsmoral.
snälla och ordentliga. och så jag.
som liksom flyter utanför lådan.

och gör ingen nytta.
men det är ju ganska skoj också. att inte göra nån nytta.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0